Thursday, November 18, 2010

CINTA & ANUGERAH

AWAL BULAN 3 2010

Selepas mak meninggal, aku dan hubby trus pindah duduk ngan mertua kat ulu yam...lepas kawen mmg aku xkeje, selama 3 bln kawen dok jela umah jadi suri rumah jaga hubby ngan tlng mertua meniaga popia basah di Batang Kali, ulu yam....itulah rutin harian aku selama 3 bln ini, hubby keje kl ari2 ulang alik la ke ulu yam...cian dia pnt cari rezki tok aku, dan aku brsyukur sngt2 sebab dapat mertua yg baik dan memahami aku dan hubby. Lagipon aku dah xde sape2 lg kat dunia ni, mak abah dah xde...hubby jela yg aku ada skang untuk tmpat mngadu, akak2 aku pula sume dah brkeluarga...

Dalam bulan yg sama, aku mencari kerja...aku cari kje secara on9, hantar resume guna email...akhirnya aku dpt satu job ni sbg pereka grafik la kononnya, dorang kol suh dtg interview...job tuh kat Taman Seri Rampai, wangsa maju dekat je ngn umah lama aku tuh...hubby hepy la gak sebab aku dah dpt kje, xdelah duduk umah bosan jek kan...esoknye aku pon ikut la hubby pg kje, aku hantar hubby g kje dulu pastu aku guna motor dia trus g tmpat job tu...sampai2 sana aku xtau kedai tu kt mna, pusing2 cari2 last2 jmpa gak...dah smpai tu tnggu bos pnya la lama, duduk2 la dulu borak2 ngn pkrja kt situ..bos dh smpai, tnya skit2 jek pastu trus suh kje jek...ape lagi aku pon mula la kje...kje dia kena tampal kain kat folder, cam fail sijil org graduate tu...byk giler...

Dalam bulan yg sama jgk la, masa aku bawak motor ke naik motor rasa dlm prut aku ni ada benda je goyang2, pastu sakit kalo trlanggar lubang ke masa bawak motor tu...isau gak mana tau dah ada .............. ke??? hehehe...aku pon cite la kat hubby ape yg aku ase kt prut ni, hubby ckp xde pape kot mngkin tu mknan ke ape ke...aku pon xksh la bia jela, tp ari2 ase bnda yg sama plik gak la kn...last2 aku ckp ngn hubby "b....tah2 dah ada baby kot dlm prut ni???, jom cek nak x??" hubby pon jwb, "jom la cek"...esoknya pas alik kje aku ngan hubby pegi farmasi beli pregnancy test tuh, balik umah aku pon mulakan la operasi...nak tau result dia??? (dup...dup...jntung brdegup brdebar2 ni) result dia ada 2 line merah kt petunjuk pregnancy test tu, mksdnye aku PREGNANT!!!! hahaha...alhmdulilah, xcaya aku...aku pon trus tnjuk kt hubby result tu, hubby pon ape lg hepy giler la dia xlama lg nk jd papa....xsngka rezki aku ngan hubby cepat cmni, baru kawen 3 bln dh melekat huhuhu..alhmdulilah ya Allah, ni sume rezki dari Mu...setelah mak pergi tinggalkan aku, Allah anugerahkan pula seorang bayi untuk aku dan hubby...trima kasih Allah..

Semua yg pergi akan tetap pergi, yg dtg di kemudian hari adalah ANUGERAH yg paling brharga dari Mu, ya Allah...alhmdulilah, anak itu adalah rezki bg kami...penyeri hidup setiap pasngan yg brkahwin....

Inilah contoh result yg aku dapat...

0 comments: