Monday, December 13, 2010

TANDA??? ADAKAH SUDAH TIBA MASANYA???

JUMAAT, 11/12/2010

Tanda2 awl besalin dah kua ( lendir + skit coklat ) mcm akhir period tu, masa tu nak smyg magrib pegi la tandas tgok2 kua tanda tuh..nek tkut aku, menggigil gak la bila tgok..dlm hati dah trtnya2, adakah mlm ni, esok atau lusa aku akan besalin??? mcm bese aku amik air smyg dan menunaikan smyg magrib dan brdoa la byk2...isau sngt, tkut sume ada...time tu gak la prut cam x slesa, mengeras dan ase cam nak yak...contraction pon ada gak dlm 10 minit cmtu, hubby dah suh g sepital tp aku ckp tnggu dulu la sbb takut kena "seluk" hehehe....msa yg sama gak, siap2 kan la keperluan aku mcm kain batik, t-shirt, stokin, pad dan sume la yg pntg2...brg baby dh stnby dlm kete dah....

PUKUL 1.00 PAGI 12/12/2010

Masih di rumah, masih menahan tunggu betul2 sakit baru pegi sepital...dlm keadaan sakit gak la prut ni, aku baring dan baca yassin...tkut nye hanya ALLAH yg tahu, yela nk besalin ni bkn sng...hubby lak wat kan aku mihun sup segera dan anmum, time ni aku lapa tp cam xde slera sngt...pas makan, aku dan hubby cuba tok tido, tp aku xslesa sngt la..cuba dan cuba tok tido gak...

KEESOKAN HARI

Dah pukul 6.30 pagi, aku bgn smyg subuh...alhmdulilah perut dah ok, lendir pon dah xkua lg...normal seprti biasa, pastu tnggu smpai pukul 8.00 tok kejut hubby g keje...hubby ckp kalo sakit kol la dia, nnti trus g sepital jek...alhmdulilah, smpai la hubby balik xde rasa sakit lagi...smpai la ke hari ahad, ada kua skit lendir + darah tp skit sngt2...smpai skang xg sepital lg cek, tp akak2 aku sume suh g...yela tkut je xsakit kang ttbe je trus besalin huhuhu....

Pape pon, hanya doa yg akan iring aku msa nk besalin nanti...mohon agar dipermudahkan urusan ku msa besalin nanti, ya ALLAH...selamatkan lah aku dan anak yg bakal lahir nanti, amin....

1 comments:

cayangdqte said...

Semoga selamat bersalin dengan mudah dan tenang. Jangan lupe minta maaf kepada semua orang expecially pada orang-orang yang pernah kita buat salah agar mudah untuk kita bersalin.

Salam dari Kak Hajar